tisdag 6 december 2011

Koala Cuddles Tilda ;)

Hejsan!

Äntligen har det snöt några cm i natt.
Det var så fint på morgonen när jag vaknade.
Nova blev överlycklig när hon kom ut:)
Hoppas att det nu ligger kvar över julen.

Dagens kort är lilla "Tilda och Koalan"
Denna exklusiva stämpel är designad av Pauline och speciellt gjord till Shopbron i Australien.
Jag har fått hjälp av min DT- vän Kylie, att få henne hela vägen från Australien till Sverige:)
Tack! snälla Kylie för hjälpen.

Jag är så glad i henne,
och det känns lite extra i hjärtat att få ha just detta motivet i sin samling.

Kortet st är 15x15 cm.
Motivet är målat som alltid hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Här har jag använt Bazzill cardstock
Vanilla och Beige.
Mönster pappren kommer från Pion Design..

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain och Pumice stone".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt en vit kakservett.

Jag har även använt Magnolias die "Heart swirl."
Även den har fått lite vit struktur färg och stickles.
Osteklut från Hjerteboden:)

"Koala cuddles Tilda"
.
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning: Pine needles,
Pumice stone och Weathered wood.
Kängor och Hat: Walnut stain och
Pumice stone
.
Koala. Black soot.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Som ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Även Tilda har fått lite stickles här och där.

Här syns det fina text pappret.
Det är från en Bibel som kommer från tidigt 1700-talet.
Jag har åter igen använt pappas frimärken.
en vita kakservetten finns på plats:)

Texten kommer från Magnolia, och heter "with all my love"
Tags och en charms.
Rosor och knoppar från WOC.
Spetsband.


Pyntbär och mera blommor:
Rosor i st: 25mm, 20mm och 10mm.
Knoppar i st 8 mm.


Jag har använt mina "spellbinders" när jag stansat ut den ovala cirkeln.
Sedan har monterat motivet på wellpapp.
Chalkat det med Walnut stain och sedan målat vit strukturfärg,
chalkat igen med Walnut stain och Weathered wood.


Ni missar väl inte Julkalendern som pågår hos Magnolia.
Varje dag så öppnar vi en lucka för er:)

"with love from me" /Camilla

15 kommentarer:

Sandra sa...

what a very nice, with a lovely stamp
gr sandra

AdoraBella sa...

Oh, I really love this card. It's really pure and beautiful! I love the flowers' arrangеment.

Penni sa...

Gorgeous

Hugs
Penni
X

Pendra sa...

Camilla this card is gorgeous! Love all the layers and all the detail! I am a painter at heart and paint with acrylic paints, now have to learn all over with ink...do you use an actual paint brush? Do you have a tutorial on how to paint with Distress inks? I love the way your images look!!!
Crafty Hugs,
Pendra
pendrasplace.blogspot.com

Monique Lokhorst sa...

Every single card you create is so gorgeous! This one is again so sweet. I always love to admire your cards. The way you colour ........WOW!

Hugs,
Monique xxx

Wi@ sa...

Beautifullll
I love it..............your cards are so sweet

Hugs wia

Majsan sa...

Åh jisses så vackert kort, tokgillar det, supersnyggt!!

Henny sa...

So beautiful Camilla as usual. I love the soft colours and beautiful embellishments and flowers you used.
Thanks for sharing.

Greetings Henny.

Camilla sa...

Såååå søtt Camilla!!! Fargeleggingen er nydelig, og gjør motivet enda søtere om det er mulig;)) Så fint med frimerker og stempler, og det gamle papiret.
Du er bare best vennen!
Varme klemmer fra Camilla

Papirdilla sa...

Åååå, noe så nydelig!! Dette var virkelig vakkert, Camilla. Perfekt fargelegging av det kjempesøte motivet. Og ellers er jeg helt enig med det Camilla skriver over her. Det er en glede og stor inspirasjon å besøke bloggen din:)

Håper du får en fin helg.
Take care,
klem Hanne

Heidi sa...

Et aldeles nydelig kort!
Lekre farger og pynt:)
Masse flotte detaljer.
Klem, Heidi:)

Only By His Grace sa...

Hi Camilla,
So nice to see out Tilda and koala all the way in Sweden. you did a super job of making this card. It is beautiful.
I just colored this one myself.
Hugs Maz

lenislenis sa...

Underbart kort (som vanligt), ljuvliga färger. Så mkt detaljer man hittar allt eftersom man sitter och tittar på ditt kort.
TAck för all inspiration du ger!

Lily Anuska sa...

The Moon is gone, a new day has come and new DT member. You made a beautiful box. Merry Christmas to you too. Lily Anuska

kbrandy4 sa...

Stunning!! I have this image too!!
Hugs
Hazel xx